Bc. BcA. Petra Pokorná

Master's thesis

Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos

Artistic disciplines in advertising and their mutual benefit
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem „Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos“. Obsah práce se věnuje rozboru reklamy z pohledu estetiky, její funkce, normy a hodnoty a rozebírá je z obecného pohledu estetiky a ve spojitosti s reklamou. Dále popisuje možnosti tvorby reklamního vizuálu s využitím uměleckých postupů a technik. Analyzuje působení vybraných vizuálních umění v reklamě prostřednictvím …more
Abstract:
In this thesis I am engaged in theme "Artistic disciplines in advertising and their mutual benefits". Content of the final work is devoted to analysis of advertising from the perspective of aesthetics, its functions, norms and values, as discussed in general terms of aesthetics and in connection with advertising. It also describes the possibility of making the advertising visuals using artistic techniques …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní