Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos – Bc. BcA. Petra Pokorná
Bc. BcA. Petra Pokorná
Master's thesis
Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos
Artistic disciplines in advertising and their mutual benefit
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem „Umělecké disciplíny v reklamě a jejich vzájemný přínos“. Obsah práce se věnuje rozboru reklamy z pohledu estetiky, její funkce, normy a hodnoty a rozebírá je z obecného pohledu estetiky a ve spojitosti s reklamou. Dále popisuje možnosti tvorby reklamního vizuálu s využitím uměleckých postupů a technik. Analyzuje působení vybraných vizuálních umění v reklamě prostřednictvím …moreAbstract:
In this thesis I am engaged in theme "Artistic disciplines in advertising and their mutual benefits". Content of the final work is devoted to analysis of advertising from the perspective of aesthetics, its functions, norms and values, as discussed in general terms of aesthetics and in connection with advertising. It also describes the possibility of making the advertising visuals using artistic techniques …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 7. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/s86hm/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2016
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
Porovnání vyhledávacích PPC kampaní (Google Ads, Seznam Sklik) na reálném příkladě
Josef Beneš -
Využití humoru a vtipu v oblasti MK
Josef KOLÁŘ -
Marketing a reklama ve světle a stínu teorie hyper-reality a estetiky mizení
Michal Šoulák -
Generativní umění: Metoda, praxe či analogie pro paradigma teorie komplexity v umění?
Johana Rybářová -
Propagace současného umění v době COVIDu - analýza online aktivit Centra současného umění DOX
Daria Dymova -
Umění jako technologie – případová studie sbírky Muzea moderního umění Olomouc
Petr Gerneš -
Autonomie umění mimo instituce umění
Filip Hauser