Bc. Klára Večeřová, DiS.

Master's thesis

Procesuální schéma jako podpora pro žáky s poruchou autistického spektra při nácviku sebeobslužných dovedností

Process Scheme as Support for Pupils with Autism Spectrum Disorders for Training of Selfattendance Skills
Abstract:
Cílem diplomové práce s názvem Procesuální schéma jako podpora při nácviku sebeobslužných dovedností u žáků s poruchou autistického spektra je dokázat, že za užití principů a metod strukturovaného učení a především procesuálních schémat jako vizuální podpory následnosti děje a rozfázování jednotlivých činností, dochází u žáků k pokrokům v této oblasti.
Abstract:
The goal of thesis Process Scheme as Support for Pupils with Autism Spectrum Disorders of Selfattendance Skills is to prove that priniciples of structure learning, especially processual schemes as visual support for sequence of actions and for each phase of an activity leads to the improvment of pupils‘abilities in this area.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 5. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta