Procesuální schéma jako podpora pro žáky s poruchou autistického spektra při nácviku sebeobslužných dovedností – Bc. Klára Večeřová, DiS.
Bc. Klára Večeřová, DiS.
Master's thesis
Procesuální schéma jako podpora pro žáky s poruchou autistického spektra při nácviku sebeobslužných dovedností
Process Scheme as Support for Pupils with Autism Spectrum Disorders for Training of Selfattendance Skills
Abstract:
Cílem diplomové práce s názvem Procesuální schéma jako podpora při nácviku sebeobslužných dovedností u žáků s poruchou autistického spektra je dokázat, že za užití principů a metod strukturovaného učení a především procesuálních schémat jako vizuální podpory následnosti děje a rozfázování jednotlivých činností, dochází u žáků k pokrokům v této oblasti.Abstract:
The goal of thesis Process Scheme as Support for Pupils with Autism Spectrum Disorders of Selfattendance Skills is to prove that priniciples of structure learning, especially processual schemes as visual support for sequence of actions and for each phase of an activity leads to the improvment of pupils‘abilities in this area.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wdibx/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 5. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEČEŘOVÁ, Klára. \textit{Procesuální schéma jako podpora pro žáky s poruchou autistického spektra při nácviku sebeobslužných dovedností}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/in5p4y/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Surfaces of (Post)postmodernism: David Foster Wallace and Autism Spectrum Disorders
Krištof Anetta -
The Attitudes of Social Workers in Kerala to Complementary and Alternative Interventions for Children with Autism Spectrum Disorders
Tomáš Hudec -
Medzinárodné nevládne organizácie pri riešení konfliktov -- prípadová štúdia krvavé diamanty a Kimberley Process Certification Scheme
Barbora Kudzejová