Viktor Nekvapil

Master's thesis

Data Mining in Customer Relationship Management: The Case of a Major Logistic Company

Data mining v oblasti Customer relationship managemet: Analýza dat významné logistické společnosti
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi aplikace open source data miningového systému LISp-Miner v oblasti customer relationship management (CRM), konkrétně v oblasti tzv. lead managementu. Jedná se o proces vyhledávání informací o potenciálních zákaznících, kvalifikování těchto zákazníků podle jejich potenciálu (budoucí hodnoty) a následně o snahu proměnit je ve skutečné zákazníky. Použitá data se týkají …more
Abstract:
The thesis addresses possibilities of deploying the open source data mining system LISp-Miner in the customer relationship management (CRM), specifically in the area of lead management. This is basically a process of finding information about potential customers, qualifying those customers according to their potential (future value), and turning the selected potential customers to real customers. The …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2012
  • Supervisor: Jan Rauch
  • Reader: Milan Šimůnek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33332