Jan Jehlička

Bachelor's thesis

Pedagog a jeho metody při práci se studentem s ADHD/ADD při hodinách anglického jazyka s důrazem na rozvoj mluveného projevu

Teacher and his/her methods when working with a student with ADHD/ADD in English language classes with emphasis on the development of speaking
Abstract:
Záměrem bakalářské práce je analyzovat (a) aktuální problémy, kterým čelí pedagog vyučující studenty s ADHD/ADD v hodinách zaměřených na rozvoj mluvní dovednosti, a identifikovat otázky a výzvy, které při tom vznikají.(b) Posoudit účinnost metod, které pedagog používá při výuce studentů s ADHD/ADD v hodinách rozvíjejících mluvní dovednosti, a navrhnout možné zlepšení nebo řešení.
Abstract:
The intent of this bachelor's thesis is to analyze (a) the current issues facing educators teaching students with ADHD/ADD in speech skill development classes and identify the issues and challenges that arise in doing so.(b) Assess the effectiveness of the methods educators use in teaching students with ADHD/ADD in speech skill development classes and suggest possible improvements or solutions.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2024
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Šrahůlková, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Květa Suchánková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Prague City Vysoká Škola

Prague City University

Bachelor programme / field:
Specialization in Education: Foreign Language Teaching / English as Foreign Language

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.