Bc. Marie Barotová

Master's thesis

EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation

EFL/ESL Course Proposal: Genre-based Approach to Teaching Casual Conversation
Abstract:
Diplomová práce se snaží ukázat, že genre-based literacy pedagogy může být efektivně uplatněna při výuce ústní komunikace, a to konkrétně běžného rozhovoru. Význam genre-based přístupu k výuce mluvené řeči byl až doposud zkoumán pouze několika málo lidmi, kteří se soustředili převážně na jeho uplatnění při výuce pragmatických interakcí. Nicméně výzkumy ukazují, že povaha běžné konverzace je mnohem …more
Abstract:
The thesis aspires to show that the genre-based literacy pedagogy can be applicable to and beneficial for the teaching of oral communication, namely casual conversation. The relevance of the genre-based approach to the teaching of speaking has so far only been investigated by but a few people who mainly focused on its application to the teaching of transactional or pragmatic interactions. However, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2016
  • Supervisor: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
  • Reader: M.A. James Edward Thomas

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta