Petr POK

Bachelor's thesis

Jazykové prostředky v reklamách na automobily

Linguistic means in commercials for automobiles
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky v reklamách na automobily. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměřuje na marketing, reklamu, strukturu reklamního textu a styl reklamy. V praktické části bylo zkoumáno 20 reklam, přičemž 10 je vizuálních 10 audiovizuálních. V reklamách byly zkoumány jazykové prostředky dle předem určených metodik. Byly stanoveny tři …more
Abstract:
The focus of this bachelor thesis is on language features used in car advertisements. The paper contains a theoretical and practical section. The theoretical section covers marketing, advertisement slogan structure and the register of advertisements. Practical section disseminates 20 adverts (10 are visual and 10 audiovisual) according to set benchmarks. Three basic hypotheses were started, which addressed …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POK, Petr. Jazykové prostředky v reklamách na automobily. Ústí nad Labem, 2019. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Philology / Czech Language for Media and Public Sphere