Rozvoj komunikačních schopností u dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí – Bc. Denisa Svobodová
Bc. Denisa Svobodová
Diplomová práce
Rozvoj komunikačních schopností u dítěte ze sociálně znevýhodněného prostředí
Developing communication skills of the child from socially disadvantaged environment
Anotace:
Diplomová práce se zabývá rozvojem komunikačních schopností u dětí pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí. Teoretická část v rámci první kapitoly vymezuje pojmy komunikace, řeč a jazyk, rozebírá ontogenezi řeči, jazykové roviny a komunikativní kompetence v předškolním věku. V druhé kapitole jsou charakterizováni žáci se speciálními vzdělávacími potřebami s podrobnější analýzou žáka se sociálním …víceAbstract:
This thesis deals with the development of communication skills of children from socially disadvantaged environment. The thesis is divided into four chapters. The first chapter of teoretical part defines the concepts of communication, speech and language, discusses the ontogeny of speech, plane language and communicative competence in preschool children. In the second chapter are characterized by pupils …víceKlíčová slova
sociální znevýhodnění sociálně znevýhodněné prostředí narušená komunikační schopnost komunikace rozvoj komunikačních schopností žák se speciálními vzdělávacími potřebami pěstounská péče social disadvantage socially disadvantaged environment communication disorder communication development of communication skills pupil with special educational needs foster care
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xzz91/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 5. 2013
- Vedoucí: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Veronika Girglová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ