Efekty ve výuce zlomků zjišťované u žáků 8. a 9. ročníku ZŠ – Bc. Nicole Melicharová
Bc. Nicole Melicharová
Diplomová práce
Efekty ve výuce zlomků zjišťované u žáků 8. a 9. ročníku ZŠ
Effects in the teaching of fractions investigated in pupils of the 8th and 9th grade of elementary school
Anotace:
Práce je zaměřena na dlouhodobé a použitelné znalosti (efekty) ve výuce zlomků na základní škole. V teoretické části jsou představena relevantní teoretická a didaktická východiska, která zahrnují zařazení zlomků v RVP ZV a ŠVP, zavedení pojmu zlomek a početních operací se zlomky. Dále jsou uvedeny časté chyby, se kterými se v oblasti zlomků můžeme setkat. Praktická část je věnována výzkumnému šetření …víceAbstract:
The topic of this thesis is long-term and applicable knowledge (effect) of elementary-school learning of fractions. In the theoretical part, relevant theoretical and didactic resources are presented. These include the subject of fractions as part of the Framework educational programme for elementary schools (RVP ZV) and the School educational programme (ŠVP), the introduction of the concept of fractions …víceKlíčová slova
výuka zlomků na ZŠ efekty zlomek jako část celku početní operace se zlomky výzkumné šetření didaktický test rozbor žákovských řešení teaching fractions in elementary school effects fraction as part of a whole operations with fractions research investigation didactic test analysis of pupils‘ solutions
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/q1x77/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství fyziky pro základní školy / Učitelství matematiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Potíže žáků 7. ročníku při provádění základních operací se zlomky
Monika Novotná -
Integrované dítě s kombinovanou poruchou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ se zaměřením na početní operace An integration of a child with special needs into primary school Maths teaching aimed at counting
Alena KRAJÍČKOVÁ