Ondrej Mačanga

Master's thesis

Marketing rodinných firiem

Specifika marketingu rodinných firem
Abstract:
Cílem této práce je přinést více světla a znalostí do problematiky marketingu rodinných firem primárně pro české a slovenské rodinné firmy, ale zároveň i pro akademiky a studenty pro další výzkum. V metodické části jsou stanoveny čtyři výzkumné otázky. Pro získání odpovědí na otázky byla využita kvalitativní metoda výzkumu ve formě vícenásobné případové studie na vzorku čtyř rodinných firem. Rodinné …more
Abstract:
Marketing of family business is so far explored very insufficiently and the aim of this thesis is to help Slovak and Czech family businesses better understand this phenomenon. It is also targeted to academics and students in order to extend research in this field and to inspire them for further research. Four research questions are stated in methodical section. Qualitative research method, particularly …more
Abstract:
Cieľom tejto práce je priniesť viac svetla a znalostí do problematiky marketingu rodinných firiem primárne pre české a slovenské rodinné firmy, ale zároveň aj pre akademikov a študentov pre ďalší výskum. V metodickej časti sú stanovené štyri výskumné otázky. Pre získanie odpovedí na otázky bola využitá kvalitatívna metóda výskumu vo forme viacnásobnej prípadovej štúdie na vzorku štyroch rodinných firiem …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 1. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2019
  • Supervisor: Aleš Kubíček
  • Reader: Daniela Kolouchová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77626