Postoj spotřebitelů k self repair - opravování produktů vlastními silami – Bc. Tereza Olšová
Bc. Tereza Olšová
Master's thesis
Postoj spotřebitelů k self repair - opravování produktů vlastními silami
Consumer attitudes towards products' self-repair
Abstract:
Diplomová práce se zabývá jedním z prostředků cirkulární ekonomiky, self-repair neboli opravou vlastní silou. Cílem práce je analyzovat zkušenosti, chování a postoje spotřebitelů ve vztahu k opravování výrobků (self-repair). Součástí cíle je na tomto poznatkovém základě vytvořit doporučení pro marketingové aktivity podniků a pro vývoj produktů. Za účelem dosažení cíle je nejprve uvedena zkoumaná problematika …moreAbstract:
This diploma thesis deals with one of the elements of circular economy, self-repair. The main goal is to analyse consumer experiences, behaviours and attitudes related with products’ repairing (self-repair). Part of the goal is to create recommendations for marketing activities of com-panies and for product development. To achieve these goals is firstly self-repair presented in the context of the circular …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e70g6/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2023
- Supervisor: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D.
- Reader: Ing. Radmila Štangová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
OLŠOVÁ, Tereza. \textit{Postoj spotřebitelů k self repair - opravování produktů vlastními silami}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/isd6hg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Nákupní a ponákupní chování spotřebitele v cirkulární ekonomice
Radmila Štangová -
Trajektorie spotřebitelské akulturace ukrajinských uprchlíků v ČR
Kateryna Bohun -
Cirkulární gastronomické provozovny v podmínkách ČR
Barbora PECHOVÁ -
Návrh na zlepšení postoje spotřebitelů k elektronickým produktům s označením cirkulární ekonomika
David Mrvík -
Spotřebitelské postoje a preference v kontextu zero waste a maloobchodního konceptu bez obalu
Alžběta Klapálková -
Spotřebitelské preference a postoje v oblasti alternativních forem nákupu „bez obalu“
Dominika Doksanská -
Consumer Ethnocentrism at Turkey
Umut Ayik -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal