Nela MAJEROVÁ

Bachelor's thesis

Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics

Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics
Abstract:
This thesis examines the communication strategies in promotional discourse, specifically focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics. The aim of the bachelor thesis will be to map the linguistic/non-linguistic communication strategies that occur in advertising campaigns falling into the areas of hard and soft selling. On the basis of the compiled corpus, both linguistic (i.e. semantic, …more
Abstract:
Tato práce zkoumá komunikační strategie v propagačním diskurzu, konkrétně se zaměřuje na reklamní taktiky tvrdého a měkkého prodeje. Cílem bakalářské práce bude zmapovat jazykové/nelingvistické komunikační strategie, které se vyskytují v reklamních kampaních spadajících do oblasti tvrdého a měkkého prodeje. Na základě sestaveného korpusu byly shromážděny a analyzovány jak jazykové (tj. sémantické, …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MAJEROVÁ, Nela. Communication strategies in promotional discourse: Focusing on hard sell vs. soft sell advertising tactics. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication

Theses on a related topic