Use of Translation in Teaching English as a Second Language – Mgr. Barbora Kratochvílová
Mgr. Barbora Kratochvílová
Bakalářská práce
Use of Translation in Teaching English as a Second Language
Use of Translation in Teaching English as a Second Language
Anotace:
Cílem této práce je poukázat na to, že odklon od použití překladu při výuce cizích jazyků je pedagogicky neopodstatněný, a proto by mělo být jeho užití znovu zváženo. Tato práce obsahuje mnoho argumentů podporujících užití překladu ve výuce a snaží se prokázat jeho prospěšnost pro studenty. Tato práce také ukazuje, že překlad je vhodný pro studenty s jakoukoliv úrovní znalostí druhého jazyka, pokud …víceAbstract:
The aim of this thesis is to show that the rejection of translation from the foreign language classrooms is not pedagogically justifiable and its use needs to be reconsidered. The thesis offers a number of arguments supporting the use of translation in language teaching and tries to prove its usefulness for the students. It is argued that translation is a beneficial resource for students of all levels …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 7. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/eqr65/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2014
- Vedoucí: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jarmila Dezortová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KRATOCHVÍLOVÁ, Barbora. \textit{Use of Translation in Teaching English as a Second Language} [online].
Brno, 2013 [cit. 2021-01-17]. Dostupné z: <https://theses.cz/id/iu60qo/>.
Bakalářská práce.
Masarykova univerzita, Filozofická fakulta.
Vedoucí práce B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A..
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
The use of L1 in a language teaching context by non-native language teachers
Martina Searles -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
Martin Vaněk -
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
LARP in English Language Teaching
Dagmar Wiesnerová