Assessment of factors influencing improvement of market access among collective actions of small farmers in Moldova – Bc. Cristina Conea
Bc. Cristina Conea
Master's thesis
Assessment of factors influencing improvement of market access among collective actions of small farmers in Moldova
Abstract:
There is a believe among development donors, practitioners and academics that improving market access for smallholders will lead to increased income, food security, more rural employment and sustainable agricultural growth. However, persistent market failures as a lack of information on prices and technologies, high transaction costs, credit constraints, low bargaining power or small quantities of …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2018
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Ing. Jiří Hejkrlík, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
CONEA, Cristina. \textit{Assessment of factors influencing improvement of market access among collective actions of small farmers in Moldova}. Online. Diplomová práca. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Faculty of Tropical AgriSciences. 2018. Dostupné z: https://theses.cz/id/iuntlg/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Fakulta tropického zemědělstvíCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Tropical AgriSciencesMaster programme / odbor:
Zemědělská specializace / Tropical and Subtropical Agriculture
Práce na příbuzné téma
-
Value Chain Analysis and Competitive Advantage of an Organisation
Filip Bodlák -
Value chain of Frankincense resin in Socotra Island -Yemen
Ghalya Abdulrahman Ahmed Abdo -
Value chain analysis of Vietnam pangasius aquaculture
Anh Tran Minh Le -
Potential of horizontal integration of the cashew value chain in the coastal region of Kenya
Winifred Okpo -
Agri-Food system business analysis and impact assessment on rice value chain in West Africa-Nigeria
Rico Lionel Senanmi Amoussouhoui -
Artificial Intelligence in Digital Advertising: Overview of industry 4.0 features adopted in advertising and their impact on the value chain
Malgorzata Izabela Jablonska -
Value chain of charcoal production in Bié province, Angola
Vasco Valério Chassusso Chiteculo
Názov
Vložil
Vložené
Práva