Martin Regéczy

Diplomová práce

What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools

Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Anotace:
Lidé se rodí s různými vrozenými schopnostmi. Tyto vrozené schopnosti nejsou ovlivněny jejich jmény. Nicméně na základě svých jmen mohou být během života vystaveny různým situacím, jejichž vznik anebo i výsledek je ovlivněn právě jejich jmény. Během těchto situací může být ovlivněn jejich život významným způsobem během alokaci vzácných zdrojů (Carlson a Conrad, 2008) a následně i jejich příjmy (Jurajda …více
Abstract:
Humans are born with innate abilities that vary across individuals. Those innate abilities are at their origin unaffected by their name. Yet, as a child grows up it can be put in different situations based solely on name it holds. Those situations alter individuals' behavior in allocation of scarce resources (Carlson and Conrad, 2008) and consequently its earnings (Jurajda and Munich, 2007). At origin …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 2. 2011

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 22. 9. 2011
  • Vedoucí: Peter Bolcha
  • Oponent: Petr Bartoň

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28937