Mgr. Klára Pirklová, PhD.

Master's thesis

Webináře ve vzdělávání učitelů

Webinars as a Tool for Continuing Teacher Education
Abstract:
Cílem práce bylo vytvořit příručku pro lektory, jež realizují vzdělávání učitelů prostřednictvím webinářů. Využila jsem přístup označovaný jako evidence-informed design, návrh založený na důkazech. Prošla jsem výzkumy k tématu webinářů i k tématu vzdělávání učitelů a formulovala klíčový problém. Problémem se jevil nedostatek znalostí a dovedností v obou zmiňovaných oblastech. Poté jsem popsala persony …more
Abstract:
The aim of the thesis was to create a handbook for trainers who implement teacher education through webinars. I used an approach referred to as evidence-informed design. I reviewed research on the topic of webinars as well as the topic of teacher education and formulated a key problem. The problem appeared to be a lack of knowledge and skills in both of these areas. I then described the personas of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 1. 2024
  • Supervisor: RNDr. Michal Černý, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.