The Use of Different Organisational Forms in ELT – Alena Osmíková
Alena Osmíková
Master's thesis
The Use of Different Organisational Forms in ELT
The Use of Different Organisational Forms in ELT
Abstract:
This thesis focuses on the use of different organisational forms in English language teaching. The theoretical part, which is the basis for the practical part, specifies organisational forms - frontal teaching, individual work, group work and pair work - in terms of advantages and disadvantages, roles of the teacher and learners, class management and activities appropriate for each organisational form …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití různých organizačních forem ve výuce anglického jazyka. Teoretická část, která je podkladem pro část praktickou, blíže určuje organizační formy - frontální vyučování, individuální práci žáků, skupinové vyučování a vyučování ve dvojicích - z hlediska výhod a nevýhod, rolí učitele a žáků, řízení třídy a aktivit vhodných pro každou organizační formu. Praktická …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2011
- Supervisor: Mgr. Klára Kostková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Osmíková, Alena. The Use of Different Organisational Forms in ELT. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Skupinové a kooperativní vyučování matematice v podmínkách málotřídní školy
Eva Neprášková -
Organizační formy vyučování ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Andrea DOUDOVÁ -
Organizační formy na 1. stupni ZŠ - možnosti a podpora individualizovaného, skupinového a kooperativního učení žáků
Kateřina HORÁKOVÁ -
Organizační formy vyučování z hlediska komunikace na 2. stupni ZŠ
Eva MICHALČÍKOVÁ -
Porovnání efektivity frontální a projektové organizační formy výuky
Vendula PAVLÍKOVÁ -
Vybrané metody a formy výuky matematiky používané v základních školách
Tereza Lišková -
Metody a formy ve výuce náboženství na 1. stupni základní školy
Josef Machek