Obchodní strategie pro drobného investora jako alternativa současného investování při finančních krizích – Bc. Jaromír KOSTELANSKÝ
Bc. Jaromír KOSTELANSKÝ
Master's thesis
Obchodní strategie pro drobného investora jako alternativa současného investování při finančních krizích
A Business Strategy for the Small Investor as an Alternative to Current Investing During the Financial Crises
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vytvoření projektu, který se snaží analyzovat aktuální stav na kapitálových trzích a vytváří určitou strategii pro drobného investora na zhodnocení svých volných prostředků. V první (teoretické) části je důraz kladen na srovnání dvou investičních strategií a to dlouhodobého investování s obchodováním, tzv. tradingem. Druhá část analyzuje a popisuje vhodné nástroje a postupy …moreAbstract:
The aim of this thesis is the creation of a project that tries to analyze the current state of capital markets and suggests certain strategies for small investors to appreciate their available resources. In the first (theoretical) part, the emphasis is placed on the comparison of two investment strategies-long-term investments and trading. The second part describes and analyzes the appropriate tools …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2012
Accessible from:: 2. 5. 2012
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Miloš Král', CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOSTELANSKÝ, Jaromír. \textit{Obchodní strategie pro drobného investora jako alternativa současného investování při finančních krizích}. Online. Master's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics. 2012. Available from: https://theses.cz/id/iwdn58/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOSTELANSKÝ, Jaromír. Obchodní strategie pro drobného investora jako alternativa současného investování při finančních krizích. Zlín, 2012. diplomová práce (Ing.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.5.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 2. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Finance
Theses on a related topic
-
Řízení značky a komunikační strategie při vstupu na zahraniční trh v praxi podniku
Vendula Kejřová -
Mediální trh v České republice
Aneta Rozmahelová -
Nástroje finančního trhu a jejich využití pro řízení podniku
Myroslava Lemesh -
Fundamentální obchodní strategie
Branislav Majorský