Vliv polohy těžiště na jízdní vlastnosti vozidla – Tomáš Michek
Tomáš Michek
Bakalářská práce
Vliv polohy těžiště na jízdní vlastnosti vozidla
Influence of mass centre position on vehicle handling
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem podélné a výškové polohy těžiště motorového vozidla na jeho jízdní vlastnosti. Práci lze rozdělit na dvě hlavní části. První část práce se věnuje pojmu těžiště jako takového. Obecně je zde tento pojem definován a jsou popsány postupy, jak se měří podélná, příčná i výšková poloha těžiště vozidla. Druhá část je zaměřena na dynamiku vozidla. Je vysvětlen dvoustopý …víceAbstract:
This bachelor thesis deals with influence longitudinal and height position mass center on vehicle handling. Thesis can be split on two main pars. First part is dedicated to define mass center in general and describe measuring longitudinal and height position of mass center. Second part is focused on vehicle dynamics. Here is explained single-track and dual-track planer model, which describes vehicle …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. Ing. Jan Kovanda, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Česká zemědělská univerzita v Praze
Technická fakultaBakalářský studijní program:
Silniční a městská automobilová doprava
Práce na příbuzné téma
-
Návrh oběžného kola radiální turbíny se sníženým momentem setrvačnosti
Ondřej Votava -
Experimentální sada těles pro měření momentu setrvačnosti
Vendula BAJNAROVÁ -
Optimalizace datových polí regulačního systému spalovacího motoru s nízkým momentem setrvačnosti
Marek Borovička -
MĚŘENÍ MOMENTU SETRVAČNOSTI VOZIDEL
Miroslav Bárta -
Dynamika a jízdní stabilita vozidel
Michal Zoblivý -
Dynamika vozidla a jízdní stabilita
Jan Slechan -
Stabilita vozidel při vyhýbacím manévru
Adam Skokan
Název
Vložil
Vloženo
Práva