Bruno Grandino

Diplomová práce

The Portrayal of Reality on films after Italian Neorealism

Zobrazení reality ve filmech po italském neorealismu

Anotace:
Beginning in Italy in 1942 with the release of ‘Obsession’ (1942) by Luchino Visconti, Italian Neorealism was a movement that aimed to move away from the look of glamourized film productions of the time in favor of a more realistic depiction of human lives. The neorealist films that were born as a reaction to the Fascist ideology, featured workers and poor people as a way to oppose the regime’s ideals …více
Abstract:
Italský neorealismus, který začal v Itálii v roce 1942 uvedením filmu „Obsession (Posedlost)“ (1942) režiséra Luchina Viscontiho, byl hnutím, jehož cílem bylo odklonit se od tehdejší glamour filmové produkce ve prospěch realističtějšího zobrazení lidských životů. Neorealistické filmy, které se zrodily jako reakce na fašistickou ideologii, zobrazovaly dělníky a chudé lidi jako způsob, jak se postavit …více
 

Klíčová slova

italská kinematografie

Klíčová slova

neorealismus (film)

Klíčová slova

realismus (umění)

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

práce kameramana

Klíčová slova

výrazové umělecké prostředky

Klíčová slova

světlo ve filmu
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 26. 9. 2022
  • Vedoucí: Marek JÍCHA
  • Oponent: Petra DOMINKOVÁ

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 19. 1. 2023 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna