Bruno Grandino

Master's thesis

The Portrayal of Reality on films after Italian Neorealism

Zobrazení reality ve filmech po italském neorealismu

Abstract:
Beginning in Italy in 1942 with the release of ‘Obsession’ (1942) by Luchino Visconti, Italian Neorealism was a movement that aimed to move away from the look of glamourized film productions of the time in favor of a more realistic depiction of human lives. The neorealist films that were born as a reaction to the Fascist ideology, featured workers and poor people as a way to oppose the regime’s ideals …more
Abstract:
Italský neorealismus, který začal v Itálii v roce 1942 uvedením filmu „Obsession (Posedlost)“ (1942) režiséra Luchina Viscontiho, byl hnutím, jehož cílem bylo odklonit se od tehdejší glamour filmové produkce ve prospěch realističtějšího zobrazení lidských životů. Neorealistické filmy, které se zrodily jako reakce na fašistickou ideologii, zobrazovaly dělníky a chudé lidi jako způsob, jak se postavit …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 9. 2022
  • Supervisor: Marek JÍCHA
  • Reader: Petra DOMINKOVÁ

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 1. 2023 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna