Bc. Radim Krátký

Bachelor's thesis

Analýza přístupu bank k vyšším klientským segmentům

The banks approach to higher clients segments in analysis
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analyzovat důvody, které vedou banky k segmentaci, a to se zaměřením se na affluetní klientelu. První dvě kapitoly shrnují podstatu marketingu, jeho vliv na klienta a samotnou roli klienta v bankovním prostředí. Třetí část se věnuje cíleně segmentaci, nejdříve v obecné rovině z pohledu marketingu, kde poukazuje na přidanou hodnotu a volbu proměnných a v té konkrétnější …more
Abstract:
The subject of this bachelor´s study is to analyse reasons which lead to banks to the segmentation with the focus on affluent clients. The first two chapters draw the essence of marketing, its influence on the client and the role of the client himself in the banking environment. The third part pays purposely attention to the segmentation. First of all, in the general part from the marketing point of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2010
  • Supervisor: Ing. Jan Krajíček, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. Eva Horvátová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Bachelor programme / field:
Finance and Accounting / Finance