Vliv způsobu vzdělávání na dosažení kompetencí nevidomých – Bc. Pavlína Černá
Bc. Pavlína Černá
Master's thesis
Vliv způsobu vzdělávání na dosažení kompetencí nevidomých
Effects of education on the competence of blind people
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou dosažení kompetencí mladých nevidomých lidí v závislosti na způsobu vzdělávání. Seznamuje s anatomií a fyziologií zrakového orgánu a vybranými patologickými stavy, které mohou vést k nevidomosti. Ukazuje postoje a předsudky, s nimiž se nevidomí lidé potýkají, a v neposlední části se zabývá výchovou a vzděláváním nevidomých. Výzkumná část interpretuje rozhovory …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the topic of young blind people and their level of competence according to the way of education. It introduces the structure and function of human eye and some diseases, which can cause blindness as well. Thesis also shows attitudes and prejudices towards blind people and deals with the ways of their education, too. The research interprets six interviews with respondents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/td8i0/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy
Theses on a related topic
-
Speciální nábytek pro zrakově postižené osoby
Barbora Lhotová -
Využití speciálních zrakových pomůcek v základních školách a v centrech pro zrakově postižené
Jana Chludilová -
Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni vybraných základních škol
Markéta SYKOROVÁ -
Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v primární škole
Dagmar DUCHKOVÁ -
Profesní kompetence ve vztahu ke vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů mateřských a základních škol hlavního vzdělávacího proudu
Sabina SASKOVÁ -
Digitální kompetence v geografickém vzdělávání: pohled učitelů středních škol
Denisa JAROŠOVÁ -
Kompetence učitelů mateřských škol pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na začátku jejich profesní kariéry (Plzeňský region).
Veronika VĚTROVSKÁ -
Komunikační kompetence a kompetence k učení žáků v základní škole
Katrin HRUBÁ