Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu – Lucie Pánková
Lucie Pánková
Diplomová práce
Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu
Green marketing and greenwashing in the fashion industry
Anotace:
Tato diplomová práce reflektuje aktuální výzvy a příležitosti, kterým čelí oděvní průmysl v kontextu otázek udržitelnosti. Zaměřuje se na generaci Z, která vyrůstá ve světě plném udržitelnostních diskusí, avšak stále volí nákupy neodpovídající jejich proklamacím. Zároveň zkoumá green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu, kde zájem o udržitelné produkty narůstá, ale zároveň stoupá i riziko klamavých …víceAbstract:
This master's thesis reflects on the current challenges and opportunities faced by the fashion industry in the context of sustainability issues. It focuses on Generation Z, which is growing up in a world full of sustainability discussions but still makes purchases that do not align with their proclamations. The thesis also explores green marketing and greenwashing in the fashion industry, where the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 12. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/91638
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 1. 2024
- Vedoucí: Květa Olšanová
- Oponent: Petr Juriš
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91638
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
The differences between generations in shopping behavior for fast fashion products.
Elvira Bakirova -
Fast Fashion Consumer Behaviour
Nyvanrady So -
Influence of consumers' lifestyle on purchasing fast fashion products
Valentina Malievskaia -
The role of Brick-and-mortar store in an omnichannel shopping experience of Generation Z within the fashion industry
Kuspakova Kuspakova -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
Digital maturity level and success in customer acquisition - Strategic impulses for staying competitve through potentials in customer profiling - a study in the oil and gas industry
Dominique Ellen Michaela Futterer -
Manufacturing Reshoring in the German Apparel Industry from a Consumer Perspective
Sofia Saradzhants -
Consumer awareness and perception of CSR activities of two companies in the beverage industry
Sabina Ismailova