The influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English – Mgr. Masoumeh Ramezani
Mgr. Masoumeh Ramezani
Diplomová práce
The influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English
The influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English
Anotace:
Abstraktní: Diferenciační výuka je jednou z nejdůležitějších otázek ve vzdělávání. Přestože v této široké oblasti existuje mnoho výzkumů, bylo by zajímavé vzít v úvahu předchozí znalosti studentů jejich rodného jazyka. Toto magisterské studium proto analyzovalo diferencovaný obsah v angličtině v individuální třídě. Cílem této studie bylo skutečně prozkoumat implementaci personalizovaného učení podle …víceAbstract:
Abstract: Differentiation instruction is one of the most important issues in education. Although there is much research in this broad field, it would be interesting to consider learners’ previous knowledge of their native language. Therefore, this master's study analyzed differentiated content in English in a one-to-one classroom. Indeed, this study aimed to investigate the implementation of personalised …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 9. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xabtp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
- Vedoucí: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Oponent: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
RAMEZANI, Masoumeh. \textit{The influence of differentiated instruction on a learner's motivation and reading competence in English}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/ixt78n/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Práce na příbuzné téma
-
Upper Secondary School Students' Beliefs about English Language Learning
Pavlína Skalová -
Students’ Autonomy: Developing individual learning plans at secondary school
Adam Zeisek -
Staff and Management Language Competencies in Hospitality Establishments
Hanna Antsipenka -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
Effects of Language Proficiency on Irony Detection in a Second Language
Tereza OCELKOVÁ -
Testing Foreign Language Speaking Proficiency: Development and Analysis of a Testing Tool for Czech School Leaving Examination
Jitka Bednářová -
The influence of computer games on English language proficiency
Jana Hrčková -
English Language Proficiency in Spain: Situation in Secondary Schools
Petra Seidlová