Maximilian Beck
Master's thesis
Briu: A Coffee Roasting Startup
Briú: A Coffee Roasting Startup
Abstract:
Cílem této studie je prozkoumat německý trh s kávou vzhledem k jeho vhodnosti pro vstup startupu Company Briu. Firma vykazuje neustálý růst již od jejího založení. Tento čilský sturtup zaměřený na kávu vyhledává příležitosti pro vstup na evropský trh. Firma preferuje německý trh. Proto se tato práce zaměřuje právě na německý trh a výzkum se snaží odhalit vhodnost tohoto trhu pro expanzi startupu. Následující …moreAbstract:
The purpose of this study is to examine the German coffee market and its appropriateness as a new market to enter for the startup Company Briu. The company has been continuously growing since its initial start. The Chilean Coffee startup has since then looked for new markets opportunities in Europe. Their favored market is Germany. The research conducted in this paper is supposed to reveal the market …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 10. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/52499
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2016
- Supervisor: Petr Jirsák
- Reader: Rebecca Nussbaumer
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/52499
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Business patterns for a coffeehouse: a case study of German and Russian companies
Zarina Yessenbekova -
Impact of sustainability measures in the specialty coffee supply chain on the end consumer
Jasmin-Maria Hopp -
Vstup firmy Nobilis Tilia s.r.o. na německý trh s kosmetikou
Lenka Dudrová -
Expanze českého podniku na německý trh s laboratorním zařízením
Veronika BERÁNKOVÁ -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Marketingová strategie společnosti Prusa Research (s ohledem na expanzi na německý trh)
Tomáš Hampl -
Vstup firmy Pilulka Lékárny a.s. na německý trh
Adam Karlovec -
Exportní strategie společnosti FOMA BOHEMIA spol. s r.o. pro německý trh
Tereza Novotná