Pavel Jonák

Bachelor's thesis

Institucionální výuka tvůrčího psaní v české literární kultuře

Instituional Teaching of Creative Writing in Czech Literary Culture
Abstract:
Práce se vyrovnává s pojmem tvůrčí psaní a aktualizuje jeho vnímání na základě českého diskursu. Text nastiňuje vývojové tendence oboru s přesahem k současnému stavu. Je využito základních principů metody orální historie za pomoci rozhovorů s pamětníky a vybranými lektory. Hlavním cílem výzkumu je představit vývoj institucionální výuky tvůrčího psaní v kontextu české literární kultury.
Abstract:
The thesis deals with the concept of creative writing and updates it on the basis of Czech discourse. The paper presents nowadays developmental tendencies of the discipline. The basic principles of the oral history are used with the help of interviews with witnesses and selected lecturers. The main aim of research is to introduce the development of institutional teaching of creative writing in the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2017
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jiří Studený, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jonák, Pavel. Institucionální výuka tvůrčího psaní v české literární kultuře. Pardubice, 2017. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická