Data Driven Marketing in Apple and Back to School Campaign 2011 – Martin Bernátek
Martin Bernátek
Master's thesis
Data Driven Marketing in Apple and Back to School Campaign 2011
Data Driven Marketing in Apple and Back to School Campaign 2011
Abstract:
Z analýzy kampaně vyplynulo že nejdůležitější aspekt ohledně aplikace Data-Driven Marketingu je nutnost zařadit tuto metodu přímo do marketingového plánu. To znamená, že tým připravující tento plán si musí definovat jak bude měřit výkon aktivit. Na základě těchto poznatků může upravit plán kampaně, aby přinesl větší hodnotu společnosti, sledovat jí během kampaně a případně pozměnit co nefunguje a řádně …moreAbstract:
Out of the campaign analysis the most important contribution is that Data-Driven Marketing makes sense only once it is already part of the marketing plan. So the team preparing the marketing plan defines the goals and sets the proper measurement matrix according to those goals. It enables to adjust the marketing plan to extract more value, watch the execution and do adjustments if necessary and evaluate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29692
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2012
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Martin Jurek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29692
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management