Buhlebenkosi Mbiba

Master's thesis

Socioeconomic Barriers Jeopardizing the Right to Education of the Zimbabwean Girl Child

Sociálně-ekonomické bariéry ohrožující právo na vzdělání zimbabwské dívky
Abstract:
Vzdělávání je jedním z nejúčinnějších způsobů a zbraní, jak se vymanit z generačního kruhu chudoby a zranitelnosti, které jsou překážkou práva dívek na vzdělání. Koneckonců právo na vzdělání jedním z všeobecných práv pro všechny dle Organizace spojených národů. Rovněž cíl číslo čtyři z Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) se zasazuje o inkluzivní, spravedlivé a kvalitní vzdělávání pro všechny. Podporuje …more
Abstract:
Education is one single most effective way and weapon of breaking the generational cycle of poverty and vulnerability such as barriers to girl child right to education. After all, the right to education is the United Nations’ conventional right for all. The Sustainable Development Goals (SDGs), goal number 4 also advocates for inclusive and equitable quality education for all. It also promotes lifelong …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Emmanuel Kofi Ankomah, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studií