Ayla Sattar-zada

Master's thesis

Meat Consumption: Is our Free Choice Actually Free?

Spotřeba masa: Je naše svobodná volba ve skutečnosti taková?
Abstract:
Spotřeba masa, její rámování v médiích a dopady na společnost jsou velmi zajímavé pro vědce, marketingové specialisty a širokou veřejnost. I když se zdá, že lidé vědí o závažných problémech spojených se spotřebou masa, celosvětově stále roste. Tato práce si klade za cíl prozkoumat, jak se vytváří určitý vztah mezi masem a jeho spotřebiteli, a co ovlivňuje tento proces. Práce opírá své závěry o literární …more
Abstract:
Meat consumption, its framing in the media and its effects on society have been of high interest to various scholars, marketing specialists and the wider public. While people seem to be knowledgeable of certain problems connected to meat consumption, it continues growing worldwide. This paper aims to investigate how a particular relationship between meat and its consumers is being created, and what …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2021
  • Supervisor: Zuzana Chytková
  • Reader: Jaroslav Pašmik

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83830