Miroslava Hejdová
Master's thesis
Marketingový výzham body image
Importance of Body Image Marketing
Abstract:
Body image může být považován za velmi užitečný nástroj při formování marketingových strategií. V teoretické části zpracovávám téma body image z pohledu žen a mužů, přičemž jsem se snažila o nastínění aspektů, které lze účinně využít v marketingu. 1) Prvním cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit současnou představu o ideálu štíhlosti u žen a svalnaté postavy u mužů a dále snahu mužů a žen buď dietami …moreAbstract:
Objective: Body image may be regarded as a very useful tool in marketing strategies. In the theoretic part of the thesis, body image topic is discussed from the women and men's perspective. Main aspects which could be used in marketing are stressed. 1) The first aim of the thesis is to support or explode a theory about current slim ideal in women and athletic body in men and furthermore struggling …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15030
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2009
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Dagmar Skokanová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15030
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketingový význam body image
Václava Bryce -
Etické aspekty marketingové komunikace se zřetelem na pojetí lidského těla v reklamách - problematika Body Image
Zbyněk Linhart -
Rizika redukčních diet
Maria DAVYDOVA