Miroslava Hejdová

Master's thesis

Marketingový výzham body image

Importance of Body Image Marketing
Abstract:
Body image může být považován za velmi užitečný nástroj při formování marketingových strategií. V teoretické části zpracovávám téma body image z pohledu žen a mužů, přičemž jsem se snažila o nastínění aspektů, které lze účinně využít v marketingu. 1) Prvním cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit současnou představu o ideálu štíhlosti u žen a svalnaté postavy u mužů a dále snahu mužů a žen buď dietami …more
Abstract:
Objective: Body image may be regarded as a very useful tool in marketing strategies. In the theoretic part of the thesis, body image topic is discussed from the women and men's perspective. Main aspects which could be used in marketing are stressed. 1) The first aim of the thesis is to support or explode a theory about current slim ideal in women and athletic body in men and furthermore struggling …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 2. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2009
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Dagmar Skokanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/15030

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management