Bc. Anastasia Shulpina

Bachelor's thesis

Product placement jako marketingový nástroj v současném filmu

Product placement as a marketing tool in modern film
Abstract:
Cílem této bakalarské práce s názvem „Product placement jako marketingový nastroj v současném filmu“ je přispět k pochopení problematiky product placementu ve filmovém průmyslu a analyzovat postoj cílové skupiny k němu. Teoretická část se věnuje jednotlivým formám marketingové komunikace a definování product placementu. Je zde uveden stručný historický vývoj tohoto nástroje, jeho výhody a nedostatky …more
Abstract:
The aim of this bachelor thesis entitled "Product placement as a marketing tool in the modern film" is to contribute to the understanding of product placement in the film industry and to analyze the attitude of the target group to it. The theoretical part includes the various forms of marketing communication and definition of product placement. There is a brief historical development of this tool, …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 8. 2020
  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sloboda
  • Reader: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní