Využití subliminálního signálu v nových médiích a hudbě – Bc. Rebeka Šebelová
Bc. Rebeka Šebelová
Master's thesis
Využití subliminálního signálu v nových médiích a hudbě
Utilization of subliminal stimuli in new media and music
Abstract:
Tato magisterská práce se zabývá problematikou subliminálního neboli podprahového signálu. Vysvětluje subliminální vnímání z pohledu psychologie, dále se věnuje využití podprahových podnětů v nových médiích a reklamě. Konkrétně se tato práce zaměřuje na přítomnost a využití podprahového signálu v hudbě a audio obsahu. Praktická část zjišťuje přítomnost podprahových nahrávek v České republice a identifikuje …moreAbstract:
The Master’s thesis deals with subliminal signals, i.e. signals that are below the threshold of perception. It explains subliminal perception from the perspective of psychology and discusses the use of subliminal stimuli in new media and advertising. Specifically, the thesis focuses on the presence and use of subliminal signals in music and audio content. The practical part analysed the presence of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xp5g6/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2021
- Supervisor: doc. PhDr. Martin Flašar, Ph.D.
- Reader: Mgr. Viktor Pantůček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Subliminální reklama jako nástroj ovlivňování spotřebitele
Veronika ÁBELOVÁ