Inscenační potenciál současné ruské hry – Josef Kačmarčík
Josef Kačmarčík
Bachelor's thesis
Inscenační potenciál současné ruské hry
Potential of Contemporary Russian Play Staging
Anotácia:
Tato práce se věnuje současné ruské dramatice a možnostem jejího inscenování. Autor se snaží najít základní specifika tohoto divadelního proudu, to vše s přihlédnutím k vlastní bakalářské inscenaci hry Murlin Murlo Nikolaje Koljady. V první části práce se snaží popsat vývoj moderního ruského dramatu, jeho současný stav a nejvýznamnější představitele. Zvláštní prostor je věnován právě osobě Nikolaje …viacAbstract:
Thist thesis examines contemporary Russian playwrighting and options of its staging. The author is trying to explore basic specifics of this theatrical movement, considering his own experience with bachelor´s staging of Nikolai Kolyada´s play Murlin Murlo. In the first chapter, he is trying to describe the development of the modern Russian drama, it´s contemporary situation and the leading playwrights …viacKľúčové slová
současná dramatikaKľúčové slová
nové dramaKľúčové slová
ruské dramaKľúčové slová
divadelní inscenaceObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 16. 9. 2014
- Vedúci: Jakub KORČÁK
- Oponent: Jan VEDRAL
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBachelor programme / odbor:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Dramaturgie inscenace Cyrano z Bergeracu
Eva Kolomazníková -
Použití filmového média jako složky divadelní inscenace v současném českém divadle
Petr DVOŘÁK -
Typologie využití filmu a filmové projekce v současné české divadelní produkci se zaměřením na inscenace brněnského HaDivadla
Markéta Tulisová -
Dramaturgie inscenace Mýtina
Jana Uhýrková -
Co se děje?! (autorská inscenace pro mladé publikum)
Matyáš Hauser -
Ruské "nové drama"
Marcela Magdová