"Fake News" a praktiky příjemců mediálních sdělení – Eliška Semenská
Eliška Semenská
Bachelor's thesis
"Fake News" a praktiky příjemců mediálních sdělení
"Fake News" and media Recipients Practices
Abstract:
Anotace: Bakalářská práce je zaměřena na nový mediální fenomén zvaný fake news se zaměřením na praktiky příjemců mediálních sdělení. Fenomén fake news je se rozšířil do nového mediálního prostoru nových médií, kde se stává problémem. Cílem bakalářské práce je zprostředkovat a zhodnotit různá pojetí fake news a na základě empirické studie se pokusit zvýšit porozumění mediálnímu poli, ale také jak se …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2019
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB11707
Thesis defence
- Date of defence: 20. 8. 2019
- Supervisor: PhDr. Michal Tošner, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petra Tlčimuková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEMENSKÁ, Eliška. \textit{''Fake News'' a praktiky příjemců mediálních sdělení}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/j4kxjh/. [citováno 2024-04-24]
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 8. 10. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Sociologie / Sociologie obecná a empirická
Theses on a related topic
-
Jak učit o fake news?
Tereza HAVELCOVÁ -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
The use of Social Media in B2B it Companies: A Guideline for Internal Employees as Social Media Micro-Influencers
Sara Monnecchi -
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights