Lenka VÁCLAVKOVÁ

Master's thesis

Ilustrace literárního díla M. Stejskalové "Vodníci z rybníku pod lesem"

Illustration of literary work by M. Stejskalové "Water sprites of the forest pond"
Abstract:
Předmětem praktické části diplomové práce se staly ilustrace k pohádkám ?Vodníci z rybníku pod lesem? od Miroslavy Stejskalové. Ilustrace jsou realizovány tečkovací technikou pomocí tečkovacího kladívka. Jejich společným znakem je reálný vzhled a modelace pomocí bodů. Výsledkem diplomové práce je kniha. Obsahem je přejatý text, vlastní ilustrace a omalovánky. Ty jsou námětově totožné s ilustracemi …more
Abstract:
The subject of the practical part of the thesis is the creating of illustrations to a collection of fairy tales called ?Water Sprites from the Pond below the Forest? by Miroslava Stejskalová. The illustrations are made by the stippling technique with the help of a stippling hammer. Their common features are realistic appearance and modeling through points. The result of the thesis is a book. Its contents …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2012
Accessible from:: 13. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 5. 2012
  • Supervisor: PhDr. Ondřej Vorel

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VÁCLAVKOVÁ, Lenka. Ilustrace literárního díla M. Stejskalové "Vodníci z rybníku pod lesem". Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství VV pro SŠ a ZUŠ