Role pedagoga v rozvoji sebepojetí adolescentů. – Bc. Lucie ŠVARCOVÁ
Bc. Lucie ŠVARCOVÁ
Master's thesis
Role pedagoga v rozvoji sebepojetí adolescentů.
The role of the educator in the development of self-concept in adolescents.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rolí pedagoga při rozvoji sebepojetí u adolescentů. Teoretická část pojednává o základních pojmech užívaných v diplomové práci, jako je adolescence, sebepojetí, ale i osobnost učitele a samotné školy, jakožto faktor ve vývoji v životě adolescenta. Cílem praktické části bylo zjistit, jakou roli sehrává pedagog ve formování sebepojetí žáků a jaké způsoby a strategie lze užít …moreAbstract:
The thesis deals with the role of the teacher in the development of self-concept in adolescents. The theoretical part discusses the basic concepts used in the thesis, such as adolescence, self-concept, as well as the personality of the teacher and the school itself as a factor of development in the life of the adolescent. The aim of the practical part was to find out what role the teacher plays in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Hana Kubíčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŠVARCOVÁ, Lucie. Role pedagoga v rozvoji sebepojetí adolescentů.. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Upper Secondary Schools / Pedagogy - Psychology
Theses on a related topic
-
Děti s narušenou komunikační schopností ve školní družině. Podpora rozvoje žáků 1. tříd s vývojovou dysfázií
Markéta Košťáková -
Sebepojetí školní úspěšnosti žáků ve vztahu k rodinnému prostředí
Ilona Válková -
Sebepojetí dětí z odlišného sociokulturního prostředí
Barbora Cihlářová -
Komparace sebepojetí školní úspěšnosti dětí
Iva FILOUSOVÁ -
Vnímání role pedagoga u mladistvých s poruchami chování jako faktor edukačního procesu
Igor Klečka -
Role speciálního pedagoga na střední škole
Kamil Naščak