Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva – Mgr. Tereza Kmětíková
Mgr. Tereza Kmětíková
Doctoral thesis
Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva
Life stories of adults with learning disabilities: a narrative perspective
Abstract:
Cílem práce je porozumění zkušenosti jedinců se specifickými poruchami učení. Autobiografická vyprávění byla získána prostřednictvím narativního rozhovoru od deseti výzkumných osob ve věku 25-57 let. K analýze byly použity tři perspektivy narativní analýzy. Byly představeny rekonstrukce životních příběhů, které zachycují životní cestu výzkumných osob v jejich jedinečnosti, dále byly identifikovány …moreAbstract:
This study aims to understand the experience of individuals with learning disabilities. Autobiografical narratives were obtained through a narrative interview research from ten participants aged 25 to 57 years. Three narrative perspectives of analysis was used in the study: ten reconstructions of life stories were introduced to capture life course of participants in their uniqueness, common areas in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lerkb/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
- Reader: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KMĚTÍKOVÁ, Tereza. \textit{Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/j6tf5t/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesDoctoral programme / field:
Psychology (4-years) / Developmental Psychology
Theses on a related topic
-
Porozumění zkušenosti rodin pečujících o dítě s dětskou mozkovou obrnou - narativní perspektiva
Dana VALUŠOVÁ -
Zkušenost náboženské konverze: narativní perspektiva
Lenka Platilová -
Projevy narativní perspektivy u studentů medicíny
Tereza Keřkovská -
“Wu-Tang Is for the Children”: The Cultural Transmission of Moral Norms Through Narrative Art
Jan Horský -
Životní příběhy dívek s poruchami příjmu potravy
Lucie FOJTÍKOVÁ -
Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
Tereza KUČEROVÁ -
Didaktické náměty do pracovních činností pro žáky s SPU na prvním stupni základní školy
Zuzana Greiplová -
Integrace žáka se SPU do vzdělávání v ZŠ Křivoklát
Edita Štillerová