Mgr. Tereza Kmětíková

Doctoral thesis

Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva

Life stories of adults with learning disabilities: a narrative perspective
Abstract:
Cílem práce je porozumění zkušenosti jedinců se specifickými poruchami učení. Autobiografická vyprávění byla získána prostřednictvím narativního rozhovoru od deseti výzkumných osob ve věku 25-57 let. K analýze byly použity tři perspektivy narativní analýzy. Byly představeny rekonstrukce životních příběhů, které zachycují životní cestu výzkumných osob v jejich jedinečnosti, dále byly identifikovány …more
Abstract:
This study aims to understand the experience of individuals with learning disabilities. Autobiografical narratives were obtained through a narrative interview research from ten participants aged 25 to 57 years. Three narrative perspectives of analysis was used in the study: ten reconstructions of life stories were introduced to capture life course of participants in their uniqueness, common areas in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
  • Reader: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií