Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva – Mgr. Tereza Kmětíková
Mgr. Tereza Kmětíková
Disertační práce
Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva
Life stories of adults with learning disabilities: a narrative perspective
Anotace:
Cílem práce je porozumění zkušenosti jedinců se specifickými poruchami učení. Autobiografická vyprávění byla získána prostřednictvím narativního rozhovoru od deseti výzkumných osob ve věku 25-57 let. K analýze byly použity tři perspektivy narativní analýzy. Byly představeny rekonstrukce životních příběhů, které zachycují životní cestu výzkumných osob v jejich jedinečnosti, dále byly identifikovány …víceAbstract:
This study aims to understand the experience of individuals with learning disabilities. Autobiografical narratives were obtained through a narrative interview research from ten participants aged 25 to 57 years. Three narrative perspectives of analysis was used in the study: ten reconstructions of life stories were introduced to capture life course of participants in their uniqueness, common areas in …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/lerkb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 6. 2012
- Vedoucí: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíDoktorský studijní program / obor:
Psychologie (čtyřleté) / Vývojová psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Porozumění zkušenosti rodin pečujících o dítě s dětskou mozkovou obrnou - narativní perspektiva
Dana VALUŠOVÁ -
Zkušenost náboženské konverze: narativní perspektiva
Lenka Platilová -
Projevy narativní perspektivy u studentů medicíny
Tereza Keřkovská -
“Wu-Tang Is for the Children”: The Cultural Transmission of Moral Norms Through Narrative Art
Jan Horský -
Životní příběhy dívek s poruchami příjmu potravy
Lucie FOJTÍKOVÁ -
Porovnání úrovně čtení anglického textu u dětí se SPU a bez SPU
Tereza KUČEROVÁ -
Přechod žáka s SPU z 1. stupně ZŠ na 2. stupeň
Jana Straková -
Integrace žáka se SPU do vzdělávání v ZŠ Křivoklát
Edita Štillerová