Mgr. Tereza Kmětíková

Disertační práce

Životní příběhy dospělých s poruchami učení: narativní perspektiva

Life stories of adults with learning disabilities: a narrative perspective
Anotace:
Cílem práce je porozumění zkušenosti jedinců se specifickými poruchami učení. Autobiografická vyprávění byla získána prostřednictvím narativního rozhovoru od deseti výzkumných osob ve věku 25-57 let. K analýze byly použity tři perspektivy narativní analýzy. Byly představeny rekonstrukce životních příběhů, které zachycují životní cestu výzkumných osob v jejich jedinečnosti, dále byly identifikovány …více
Abstract:
This study aims to understand the experience of individuals with learning disabilities. Autobiografical narratives were obtained through a narrative interview research from ten participants aged 25 to 57 years. Three narrative perspectives of analysis was used in the study: ten reconstructions of life stories were introduced to capture life course of participants in their uniqueness, common areas in …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2012

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 27. 6. 2012
  • Vedoucí: PhDr. Ivana Poledňová, CSc.
  • Oponent: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D., PhDr. Lenka Krejčová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií