Bc. Lenka Venterová

Master's thesis

Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí

Elementary School Integration of Bilingual Children Depending on their Family Background
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na bilingvní děti, možnosti jejich vzdělávání v závislosti na jejich rodinném prostředí. Uvědomujeme si, že bilingvismus je v České republice téma nové, zatím velmi málo prozkoumané. V teoretické části se popisujeme romské, vietnamské a anglofonní bilingvní děti a jejich zkušenosti s různými základními školami. Okrajově se zmiňujeme také o českých dětech studujících na mezinárodních …more
Abstract:
The topic of this thesis is Elementary School Integration of Bilingual Children Depending on their Family Background. It is acknowledged that bilingualism is a relatively new subject in the Czech Republic that is still not very well understood yet. The theoretical section is focused on Roma, Vietnamese and English speaking bilingual children and their experiences in various primary schools. We also …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2016
Accessible from:: 12. 4. 2016

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Venterová, Lenka. Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí. Zlín, 2016. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 12.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 12. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in Pedagogy / Social pedagogy