Bc. Sergul Boyraz
Bachelor's thesis
Branding – Its History and New Challenges
Branding - Its History and New Challenges
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na branding a jeho dopad na umístění společností a produktů. Správa značky, strategie značky a tvorba značky jsou považovány za příklad společnosti Nike. Práce je také věnována historii značky, nezbytným atributům značky a strategiím pro vytváření značek. Článek ukazuje, jak značka ovlivňuje cenu společnosti a cenu produktů. Ukazuje také, jak společnosti používají značku k budování …moreAbstract:
This thesis focuses on branding and its impact on company and product positioning. Brand management, brand strategy and brand formation are considered on the example of Nike's company. Also, the work is devoted to brand history, necessary brand attributes, and strategies for creating brands. The paper shows how the brand affects the price of the company and the price of products. It also shows how …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zqawg/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: PhDr. Karel Eliáš, CSc.
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo -
Brand management značky DERMACOL na českém trhu
Kateřina Derflová -
Brand management vybrané značky
Markéta Machová -
Brand management značky "ZON" na českém trhu
Vendula Nováková -
Estimation of the Market Value Probability Distribution of a Company in the Apparel Industry
Yulu Han