Linguistic analysis of product placement in TV reality shows – Nikol ŽÁČKOVÁ
Nikol ŽÁČKOVÁ
Bachelor's thesis
Linguistic analysis of product placement in TV reality shows
Linguistic analysis of product placement in TV reality shows
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to introduce product placement and conduct an analysis of the language used in chosen reality television shows. The theoretical part is focused on introducing the advertising discourse, product placement and linguistic means used in advertising. The practical part consists of analysis of the corpus texts, namely with the communicative situation and encoding of the …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je představit product placement a provést analýzu jazyka užívaného ve vybraných televizních reality show. Teoretická část je zaměřena na představení reklamy, product placementu a jazykových prostředků užívaných v reklamě. Praktická část se zabývá analýzou textů v korpusu, konkrétněji analýzou komunikační situace a jejich účastníků, vysvětlením používání product placementu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ŽÁČKOVÁ, Nikol. Linguistic analysis of product placement in TV reality shows. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
-
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
Formát reality show jako nosič reklamních sdělení
Eva ŠIKL BUREŠOVÁ -
Zhodnocení komunikační kampaně kliniky GHC v rámci reality show Mladší o pár let II
Michaela Váňová -
Reality show
Klára Follová -
Reklama a PR – analýza jich společných a rozdílných znaků
Nikola Vitíková -
Sociální reklama v ČR na příkladu očkování proti onemocnění covid-19
Filip KUNETEK -
Klamavá reklama v televizní reklamě
Olivie Valentová -
Reklama a ochrana svobody projevu
Ondřej Macháček