Zbyněk Kopeček

Bachelor's thesis

Vliv marketingu a manipulace na očkování proti Covid-19

Influence of Marketing and Manipulation on Vaccination Against Covid 19
Abstract:
Práce se zabývá tématem vakcíny proti Covid-19 v kontextu manipulace a argumentačních faulů, využívaných odpůrci očkování, kteří dokázali získat velký mediální prostor na sociálních sítích. Teoretická část se věnuje krizové komunikaci, jednotlivým manipulativním technikám, argumentačním faulům a nejčastějším mýtům ohledně virusu, který je v poslední částí také základně popsán. Praktická část analyzuje …more
Abstract:
The thesis is about the topic of the Covid-19 vaccine in context of manipulation and argumentative fouls used by objectors of vaccination who were abble to gain a large media space on social networks. The theoretical part is devoted to crisis communication, manipulative techniques, argumentative fouls and the most common myths about the virus, which is also basically described in the last part. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Stránský, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kopeček, Zbyněk. Vliv marketingu a manipulace na očkování proti Covid-19. Zlín, 2022. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Bachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications