Inventarizace v účetnictví podnikatelských subjektů – Bc. Renáta Bayerová
Bc. Renáta Bayerová
Bachelor's thesis
Inventarizace v účetnictví podnikatelských subjektů
Stocktaking in the accounting of enterprises
Abstract:
Bakalářská práce „Inventarizace v účetnictví podnikatelských subjektů“ se zabývá analýzou a zhodnocením současných metod a postupů inventarizace včetně daňových dopadů inventarizačních rozdílů ve vybraném podnikatelském subjektu. V první části bakalářské práce jsou vymezeny pojmy týkající se této oblasti a je popsáno provádění inventarizací dle platné legislativy. Druhá část popisuje provádění inventarizace …moreAbstract:
Bachelor thesis „Stocktaking in the accounting of enterprises“ deals with the analysis and evaluation of current methods of stocktaking as well as with the tax effect of stocktaking differences in a particular enterprise. In the first part of my bachelor thesis, there are determined definitions and descriptions of conducting of stocktaking according the valid legislation. The second part deals with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/thnas/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: Ing. Petr Valouch, Ph.D.
- Reader: Ing. Bc. Jana Hvozdenská
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Finance and Accounting / Finance
Theses on a related topic
-
Inventarizace Muzea Komenského v Přerově
Lucie Kopřivová -
Der Deutsch-Tschechische interkulturelle Austausch bei SKODA AUTO
Monika TONCAROVÁ -
Analýza vnějšího okolí firmy Auto Skoda
Eliška Dytrychová -
Product Compliance Management System awareness among all employees of Skoda Auto a.s. - a study in efficiency and utility
Kristýna Bydžovská -
Strategic Analysis of SKODA AUTO JSC
Marzhan Tussova -
Russian Automotive Market: Marketing Strategy for SKODA auto a.s. in 2016-2017
Artur Kornienko -
Market Entry Strategy of Skoda-Auto into the United States
Filip Procházka -
Identification of best practices for customer satisfaction at Skoda Auto, a.s.
Peter Gomboš