Příležitosti a rizika fungování multilevel marketingu v ČR – Lenka Hašková
Lenka Hašková
Bachelor's thesis
Příležitosti a rizika fungování multilevel marketingu v ČR
Opportunities and risks of multi-level marketing in the Czech republic
Abstract:
V první části bakalářské práce je představen model obchodního podnikání multilevel marketing (známý také pod zkratkou MLM). V této části práce uvedu charakteristiku, vznik a historický vývoj multilevel marketingu, dále zmíním firmy, které byly průkopníky v tomto oboru v České republice a staly se díky tomu modelu úspěšné. Objasním rozdíly mezi zákonným MLM a jeho nezákonnými napodobeninami MLM a popíšu …moreAbstract:
This paper presents the model of the business called Multilevel Marketing that is known as MLM. In the first part there is the characterization, the origin and historical development of Multilevel Marketing. The companies that became pioneers in this branch in The Czech Republic and became successful thanks to this model of the business are also mentioned in the first part of the paper. The differences …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69539
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2017
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Jana Štencelová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69539
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Multilevel marketing v 21.století
Lucie LIPOVSKÁ -
Multi-level marketing
Natalya Ivanova -
Multi level marketing
Andrea Fleissigová -
Síťový marketing jako příležitost dnešní doby
Lucie HELISOVÁ -
The language of recruitment strategies in cosmetic companies focused on direct sale
Simona ČÍPOVÁ -
Přímé vztahy mezi biozemědělci a zákazníky - analýza podmínek pro přímý prodej
Matěj Kotouček -
Přímý prodej a marketingová komunikace
Martina Valentová -
Přímý prodej v USA
Alexandr Koula