Business model módní značky s upcyklovaným oblečením a doplňky – Nare Gichunts
Nare Gichunts
Bachelor's thesis
Business model módní značky s upcyklovaným oblečením a doplňky
Business model of a fashion company making upcycled clothing and accessories
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou business modelu módní značky s upcyklovaným oblečením a doplňky. Cílem teoretické části bylo popsat problematiku módního průmyslu, jeho škodlivosti a nadprodukce odpadu. Dále se zabývala existujícími řešeními tohoto problému se hlubším zaměřením na upcyklaci a jejím vnímáním spotřebiteli módy. Definovala také business model a metody jeho zobrazení. Cílem praktické …moreAbstract:
The aim of this bachelor thesis is to make a business model of a fashion company making upcycled clothing and accessories. The goal of the theoretical part lays within describing the fashion industry, its harmfulness, and the overproduction of waste. The research defined existing solutions of the problem with further focus towards upcycling and consumers´ perceptions of upcycled clothing. The theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86849
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Jana Müllerová
- Reader: Lukáš Válek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86849
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Business Ethics and Corporate Social Responsibility in the Fashion Industry: Zara Case Study
Quynh Chau Nguyen -
Economic evaluation of business opportunities in fashion industry in the CR
Daria Chervonaya -
The effects of sustainable marketing on customers to consider environmentally conscious product in fashion industry
Selin Senyuva -
Business plan for a sustainable fashion apparel brand
Nazgul Kantayeva -
Attitudes towards sustainability in the fast fashion industry among young consumers in the Czech Republic
Sabrina Mamedova -
Současná marketingová strategie v segmentu fast fashion
Simon Kolář -
Digital Fashion – móda, která neexistuje
Lucie Kulhánková -
Market entry of German fashion brand into the Netherlands
Jana Fleischer