Bc. Pavel Pikna

Master's thesis

Klamavá reklama

Misleading advertising
Abstract:
V diplomové práci se zabývám klamavou reklamou a jejími dopady na spotřebitele. V teoretické části jsem popsal současnou právní úpravu klamavé reklamy, historický vývoj na území dnešní České republiky, její pozici v rámci práva proti nekalé soutěži. V praktické části popisuji jednotlivé případy klamavé reklamy a jejich skutkové podstaty. Na závěr jsem uskutečnil empirický výzkum, jehož smyslem bylo …more
Abstract:
This thesis concerns misleading advertising and its effects on consumers. In theoretical part of the thesis, I have described current legal regulation in the Czech republic dealing with misleading advertising, its historical evolution in the territory of Czech republic and its position within law against unfair competition. In practical part of the thesis, I focused on individual cases of misleading …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2013
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication