Mgr. Nicola MARTINIK

Master's thesis

Šílenství jako typický rys vybraných sopránových rolí v operách 19. století

Madness as a Typical Feature of Selected 19th Century Soprano Roles
Abstract:
This diploma work offers an insight, how Italian composers of the 19th century used madness in their operas. On the example of four chosen operas of the 19th Century, Bellini´s I Puritani, Donizetti´s Lucia di Lammermoor, Verdi´s Macbeth and Boito´s Mefistofele is shown by which means composers musically illustrated insanity within the interpretation of vocal parts of the soprano voice. There is also …more
Abstract:
Tato diplomová práce nabízí vhled do problematiky užití tématu šílenství v operách italských skladatelů 19.století. Na příkladech konkrétních čtyř vybraných italských oper 19.století - Belliniho Puritánech, Donizettiho Lucii di Lammermoor, Verdiho Macbethovi a Boitove Mefistofelovi - jsou zkoumány různé způsoby, techniky znázornění šílenství a odlišné či naopak podobné přístupy vybraných skladatelů …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2018
  • Supervisor: MgA. Zlatica Chiwanga, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARTINIK, Nicola. Šílenství jako typický rys vybraných sopránových rolí v operách 19. století. Ostrava, 2018. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta umění

University of Ostrava

Faculty of Fine Arts

Master programme / field:
Musical Arts / Singing

Theses on a related topic